Veterinár Ružomberok Veterinárna klinika Ružomberok Veterinárna klinika Liptov

KLINIKA

Ponúkame Vám kompletnú starostlivosť pre vášho maznáčika.

Veterinárna klinika BenkoVet

KLINIKA

Ponúkame Vám kompletnú starostlivosť pre vášho maznáčika.

Bootstrap Slider

Vakcinácia, alebo prečo je dobre vašeho psíka alebo mačičku chrániť pred kliešťami?

Kliešťová sezóna je celoročná záležitosť. Nakaziť sa môžu aj majitelia (najčastejšie ide o Boreliózu,Kliešťovú encefalitídu...) - nie priamo od svojho miláčika, ale prostredníctvom kliešťa, ktorého si pes donesie domov.

Medzi najčastejšie ochorenia patria :
Erlichióza, Anaplasmóza, Babesióza, Lymská borelioza, Rocky Mountain spotted fever (psikovia importovany zo Severnej Ameriky)

U mačiek sa okrem predošlých ochorení môžu vyskytnúť:
Hemobartonelóza, Cytauxzoonosis

V krátkosti by som Vám chcel predstaviť produkty použivané ako prevencia proti kliešťovým ochoreniam ponúkané na našom pracovisku.

Pre psi ponúkame: 1 tabletku s 3 mesačným účinkom (ktoré sa podľa výrobcu nesmú deliť, nedajbože rozdeľovať a následne predávať)
Ďalšou možnosťou sú tabletky s účinnosťou 1 mesiac (balenie obsahuje 3 kusy tabletiek). Liečivo tak koluje v krvi psa a po prisatí kliešť uhynie a
odpadne.

Na to aby došlo k prenostu infekčných ochorení je nutná doba 3-6 hodín spojenia so zvieraťom, v prípade lymskej boreliózy až 24-48 hodín.
Ponúkame aj tabletky so zvýšeným spektrom účinku - na gastrointestinálne hematódy, srdcové a pľúcne červy, ktoré sa vzhľadom na rozširujúce teplotné pásmo začali šíriť aj v našich podmienkach.

Pipety sú tiež ďalšou možnosťou ochrany - buď len ako repelentné prípravky alebo aj s obsahom látok podobných tabletkám.

Pre mačky je najvhodnejšia forma podania pipetou.
Druhy sú - repelentné pipety alebo s pridaným liečivom, ktoré pôsobí ako u psíkov 1 mesiac alebo 3 mesiace.
Novinkou sú originálne tablety pre mačky podávané raz za 1 mesiac. NIKDY nie našúľané bez originálneho balenia, ktoré sa zdajú lacnejšie, ale účinok už nieje zaručený - pričom sa jedná o nezabalené liečivo,ktoré sa nesmie ani predávať otvorene, delené - Uvedené aj v príbalovom letáku.

Obojky proti kliešťom sú skôr obľúbené u psov s krátkou srsťou, aby mali čo najväčší účinok (nutné u nás objednať vopred).
Môžu však spôsobiť alergické reakcie, vypadanie srsti a kožné problémy v krčnej oblasti.
Mačkám sa obojky nedoporučujú ,lebo ich bude stratia alebo sa možu na nich „obesiť“